Dijital pazarlama yöntemi bir markanın ya da firmanın dijital ortamdaki pazarlama sürecine verilen addır. Dijital pazarlama uzmanı müşteri edinimi ve marka bilinirliği oluşturmak üzere dijital kanalları kullanan uzmanlardır.
Dijital pazarlama, elektronik ortamda ürün, hizmet ve markamızı tanıtabileceğiniz, günümüzde hızla büyüyen teknoloji dünyasında geleneksel medyaya göre daha avantajlı olan ve tercih oranı yüksek bir pazarlama yöntemidir. Bir diğer tanımla Dijital pazarlama yöntemi bir markanın ya da firmanın dijital ortamdaki pazarlama sürecine verilen addır. Günümüzde geliştirilmiş ve sürekli geliştirilmekte olan en yeni açık pazarlama yöntemidir. Dijital kanalları kullanan bu verimli pazarlama yönteminin önde gelenleri internet, sosyal medya ve mobil platformlardır. Yani internet bağlantısı ile ulaşılabilinen her alanda reklam ve satış stratejilerini değerlendirmek dijital pazarlamanın kendisidir. Birçok işletme belirli bir kitleye hitap eder ve dijital pazarlama, işletmelerin bu hedef doğrultusunda tüketicilere internet ve diğer platformlar üzerinden ulaşmalarına yardımcı olmayı amaçlar.
Sosyal Medya Pazarlama; Sosyal medya kanalları üzerinden hem yazılı hem görsel reklam kanalları oluşturulan pazarlama yöntemidir.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO); web sitelerine bir dizi işlemler yapılarak daha fazla ziyaretçi çekmek ve arama motorlarında üst sıralarda çıkarmayı hedefleyen işlemler bütünüdür.
Arama Motoru Pazarlama (SEM); İnternet sitelerinin, arama motoru sonuç sayfalarında ya da reklam verilen platformlarda tanıtımı yapılarak görünürlüklerini artıran internet pazarlaması yapan yöntemleridir. Birden çok reklam kanalına sahip platformdur.
Giderek
büyüyen ve gelişen bir dünyanın içerisindeyiz.
İnsanlar artık dijital ortamda varlıklarını sürdürüyorlar. Sıcak temas kurmak yerine birbirlerini sosyal
medyadan takip etmeyi tercih ediyorlar. Bununla birlikte eğitim, sağlık, alışveriş gibi temel ihtiyaçlarını da
internet aracılığı ile sağlıyorlar.
Dijital
pazarlama daha fazla potansiyel müşteriye daha doğru bir kitleye daha doğru
hızlı ve etkili ulaşmak için işe yarayan strateji bütünü diyebiliriz. Aşağıda
bu stratejileri inceleyecek olursak:
Performans
ölçümü; mesela bir televizyon reklamı verdiniz diyelim. Dijital pazarlamada bu
reklamı kaç kişinin gördüğünü, sonucunda kaç kişinin sitenize geldiğini, hangi
web sitesinde gezdiğini ve kaç dakika
sayfanızda kaldığını görebilirsiniz.
Hedefe
yönelik pazarlama; arama motoru pazarlaması (SEM) ve arama motoru optimizasyonu
(SEO) sayesinde ürün ya da hizmeti arayan kişinin karşısına direkt çıkabiliyor.
Bu sayede fazla para harcamadan hedefe yönelik pazarlama yapılabiliyor.
Müşterilerle
ilişki kurulur; şirketler kendi
profillerini oluşturup etkin halde kullanarak ürün ve hizmetleri hakkında
paylaşımlarda bulunurlar. Bu sayede hedef kitlelerine ulaşıp ürün ve hizmet
tanıtımı yaparken müşterilere geri dönüşler yaparak onların karşılaştığı
sorunları dinleyip iletişim kurarlar.
Hedef Kitlenin Belirlenmesi ve Ölçülebilirdik; Hedef kitlenin belirleniyor olması
daha net sonuçlar elde etmemizi sağlar. Geleneksel yöntemlere oranla daha az
maliyetlidir. Bu maliyetlerin ölçülebilir olması fayda sağlar. Kaybetme ve boşa
gitme olayı olmadığı için minimum bütçe ile maksimum fayda sağlar. Yanlış giden
bir durum olduğunda çabuk önüne geçilebilir.
İletişim; İnternet kullanıcıları reklamı gördüklerinde
ulaşmak istedikleri ürün ya da hizmet için e mail atabilir, sosyal medya
hesaplarından ulaşabilir ya da site içi online müşteri hizmetleriyle irtibata
geçebilir ve hızlı şekilde dönüş alabilir.
Müşteriyi Çekmek; Türkiye de yapılan bir
araştırmaya göre internet
kullanıcılarının %84 ü alışveriş yapmadan önce alacağı ürünü internetten
araştırıp bilgi toplayarak almayı tercih ediyor. Bu durumu ele alacak olursak firmalar doğru
dijital pazarlama yaparak sitelerine
müşteri çekebilir.
İçerik
Pazarlama; Firmalar kendi
markalarını farkı metotlar ya da eğitimler kullanarak eğlenceli hale getirip
pazarlayabilirler. Bu metotlar sayesinde
müşteriyle daha iyi iletişim kurulur ve müşterinin güveni sağlanır.
Müşteri Bilgilerini Edinmek; Online sipariş esnasında müşteri bilgileri edinilerek bir sonraki alışverişlerinde onlara kolaylık sağlanır.
Dijital
pazarlama temel pazarlama stratejileri ve becerilerin ötesine geçen nitelikler
gerektirir. Bilgi ve becerilerin öne çıktığı bir alandır. Bu yüzden bu alanda
uzmanlaşmış kişilerin ne yaptığını ve hangi alanda beceriler elde ettiğini
anlamak gerekir. Dijital pazarlama uzmanı; İnternet üzerinden pazarlama yapmak
üzere; sosyal medya, internet reklamları, web sitesi çalışmaları, E-mail
pazarlama yönetimi, vb. farklı araçlarla yetki ve deneyimlerini kullanarak
bütünleşik bir pazarlama çalışması yürütebilen donanımlı kimselerdir. Dijital
pazarlama uzmanı müşteri edinimi ve marka bilinirliği oluşturmak üzere dijital
kanalları kullanır. Dijital pazarlama uzmanı olarak değişime açık olmalısınız.
Size sunulan fikirleri ve fırsatları öğrenip, değerlendirmelisiniz. Önemli olan
son teknoloji ve uygulamalara hakim olarak işiniz için teknolojileri nasıl
kullanabileceğinizi öğrenmektir.
VektörelBilişim olarak Dijital Pazarlama alanında uzman kadromuzla siz değerli dijital pazarlama uzmanı adaylarına kaliteli eğitimler vermekteyiz. Dijital pazarlama alanını oluşturan eğitim paketimizin içerisinde Web Tasarımı, Grafik Tasarımı, Video Montaj (Editing) ve Sosyal Medya Uzmanlığı eğitimlerimiz yer almaktadır.